Blog Page

L’Insight Fòrum arriba a Granollers per estimular l’èxit empresarial de la comarca

L’Insight Fòrum arriba a Granollers per estimular l’èxit empresarial de la comarca

Published by InsightForum in Professors, Programa with no comments

Avui us portem l’entrevista a l’Oriol Brutau i la Judith Badia, impulsors de l’Insight Fòrum, que ha publicat la Revista del Vallès aquesta setmana.

Oriol Brutau i Judith Badia, professionals experimentats i reconeguts en els àmbits del màrqueting, la comunicació i l’emprenedoria sumen més de 30 anys d’experiència tant en empreses pròpies, agències de publicitat i formació especialitzada.

Són els impulsors d’una oferta formativa innovadora a la nostra comarca. Avui ens expliquen en què consisteix el primer Programa Insight Fòrum de Màrqueting de Granollers i de quina manera volen contribuir a impulsar iniciatives empresarials al Vallès Oriental.

Per que un curs de màrqueting a Granollers?

Quan varem proposar-nos desenvolupar un programa com aquest, teníem una principal motivació i que mantenim, que és ajudar als empresaris, directors i emprenedors a desenvolupar amb èxit i definitivament la seva empresa tot i l’actual context. I a Granollers primer, perquè és la nostra ciutat. Ja tenim oferiments de fer el curs a altres ciutats i províncies.

Estem convençuts de que els empresaris de la comarca valoraran l’oportunitat de tenir tant a prop una proposta com aquesta, pel contingut, pels professors i ponents i per la necessitat que hi ha d’esdevenir més competitius i innovadors que mai.

Quins són els objectius del programa Insight Fòrum de Màrqueting i Gestió Empresarial?

Ens hem centrat en tenir una formació de molta qualitat, especialment dissenyada per a PIMES, emprenedors i professionals amb responsabilitats directives. El nostre programa compta amb un professorat de primer nivell format per prestigiosos professionals en actiu i emprenedors, la majoria també docents, que actualment imparteixen classes a les millors universitats i escoles de negocis de Catalunya com UPC, UB, UOC, ESADE, UVIC, PPF, etc.

Un dels principals objectius fixats, és el d’apropar els coneixements a la pràctica professional, mitjançant una metodologia que permet aplicar els continguts de les sessions a la resolució de casos reals plantejats pels participants del curs.

Volem contribuir de manera molt directa a impulsar noves iniciatives empresarials oferint no només formació sinó també assessorament a tots aquells professionals i emprenedors que desitgin crear, millorar o reorientar els seus negocis.

Així, a més de la matèria específica, formeu en valors?

Cada matèria és impartida per dos professors i conclou amb un debat entre els alumnes i el docent, de forma que cada opinió, posicionament i experiència és diversa, contrastada o compartida. Hem volgut ser absolutament pràctics. Volem aportar coneixement i visió pràctica, volem que l’alumne reflexioni i contrasti. L’aprenentatge és tant vertical (professor – alumne) com horitzontal (entre alumnes i professionals).

Aquest és un mètode poc vist…

Potser sí en un curs, però en la pràctica professional, les empreses han de conviure amb contextos ben diversos i prendre centenars de decisions que afecten als resultats. Els directius i responsables de les empreses o emprenedors, han de decidir desenes de qüestions en que intervenen factors externs com la banca i proveïdors, la demanda, la competència, etc., i d’altres interns com ara els empleats, la capacitat organitzativa, els recursos propis, etc.

El curs vol donar eines de reflexió i pràctica a l’alumne perquè pugui fer front al nombre màxim d’aquestes qüestions.

El programa té fins a tres blocs i un taller final, com s’organitza?

Efectivament, el programa sencer està estructurat en tres blocs: Un primer bloc centrat en la comprensió dels aspectes clau de les àrees de màrqueting i management, i totes les activitats que aquestes àrees incorporen. Un segon bloc dedicat a les habilitats i competències que cal tenir en la direcció i presa de decisions. Finalment un tercer bloc que aborda els temes fonamentals de l’emprenedoria i la emprenedoria que sorgeix dins l’empresa.

El darrer dia, dedicarem tota la jornada a un taller pràctic de desenvolupament del pla d’empresa amb un mètode que és tota una revolució als EEUU i ja també a Europa.

El màrqueting d’avui és igual al de fa 5 o 10 anys?

Sí en la seva part fonamental, la que té a veure amb la comprensió del medi i la relació entre factors, en tant que persones, organitzacions, consumidors, compradors o venedors, etc. No, però, en el seu desplegament. Han canviat notablement el hàbits, els canals de comunicació s’han transformat, principalment per la irrupció de les noves tecnologies, per la configuració dels mercats i de les organitzacions. Les empreses grans o petites són diferents cada dia que passa, el canvi és una necessitat, però també una obligació.

Al curs, abordarem tots aquests aspectes, facilitarem el coneixement i comprensió i també detallarem i esbrinarem les claus del canvi.

La Universitat de Vic ha acreditat el curs, és un fet destacable!

Sí, el curs està acreditat per la Universitat de Vic com un curs d’extensió universitària. Es tracta d’un curs executiu de 150 hores reconegut per la UVIC. Aquesta acreditació és una clara garantia de l’alta qualitat del programa. Per aquells que cerquin garantia formativa els dóna la confiança determinant. Pels qui cerquen trajectòria curricular per poder créixer dins l’empresa o fins hi tot canviar d’organització, els és un reconeixement fonamental.

Queden pocs dies per l’inici del curs, què cal fer per matricular-se?

El curs comença el proper 2 d’octubre i acaba el dia 5 del març del 2013. S’impartirà al CTUG (Centre Tecnològic i Universitari de Granollers) els dimarts i dijous de 17:00h a 21:00h. La matrícula es pot fer al mateix CTUG o bé a través de la seva pàgina web www.ctug.cat o trucant al telèfon 93 538 12 00

Sabem que hi ha descomptes molt interessants per alguns col·lectius de la comarca. Ens en podeu fer cinc cèntims?

Avui més que mai invertir en formació és importantíssim, però som conscients que pot representar un esforç tant per les empreses com per qualsevol professional. Per això hem volgut fer un curs molt competitiu i facilitar al màxim l’accés al màxim nombre d’alumnes, tot i que les places són limitades.

Per això,a més, estem oferint un 15% de descompte a nombrosos col·lectius de la comarca com ara l’Associació de Nous Empresaris i Emprenedors de Catalunya NEEC, l’Associació de Comerciants Gran Centre de Granollers, els membres del Grup de Desenvolupament Empresarial del Vallès Oriental GDE, les empreses allotjades al Centre de Negocis GREG, els socis del centre esportiu Espai Wellness, als alumnes i ex-alumnes del CTUG i també als subscriptors de la revista IPMARK i de la Revista del Vallès. Aquest descompte és, a més, acumulable a la bonificació que es pot obtenir a través de la Fundació Tripartita.
Sí volem impulsar la formació de qualitat, és clau que facilitem al màxim el seu accés i en aquest sentit pensem que aquests descomptes poden ajudar a molts professionals interessats en el curs.

A més dels descomptes també voleu premiar l’excel-lència dels alumnes a través d’una beca de la mà de l’Àrea de Promoció Económica de l’Ajuntament de Granollers. En què consisteix aquesta beca?

Un cop finalitzat el curs una comissió avaluadora seleccionarà un emprenedor entre els alumnes que tinguin algun projecte d’emprenedoria i que el vulguin desenvolupar immediatament. L’alumne escollit podrà gaudir durant 6 mesos de les instal·lacions de Can Muntanyola i de l’assessorament de professors del curs per tirar endavant el seu projecte empresarial.

No comments yet

Post Your Comment