Blog Page

Oriol Brutau: «L’àrea de màrqueting és una àrea fronterera que connecta les altres àrees d’una organització»

Oriol Brutau: «L’àrea de màrqueting és una àrea fronterera que connecta les altres àrees d’una organització»

Published by InsightForum in Programa with no comments

Ahir dimarts, 18 de setembre, vam poder escoltar a l’Oriol Brutau i la Judith Badia, impulsors de l’Insight Fòrum, fer un petit tast inicial del Programa de Màrqueting i Management que s’estrenarà el proper 2 d’octubre al CTUG.

Durant la píndola formativa es va parlar, entre d’altres coses, sobre el paper que juga l’àrea o el professional de màrqueting dins l’empresa, en particular dins d’una PIME. D’aquesta manera l’Oriol Brutau, director del Programa, reforçava la idea del rol transversal de l’àrea de màrqueting comentant que “és una àrea fronterera que connecta les altres àrees d’una organització, i que, per tant, ha de tenir el mateix pes que els grans departaments, com finances, producció o vendes”. Brutau també va parlar de la dicotomia entre màrqueting estratègic i màrqueting operatiu tot exemplificant-ho amb situacions i qüestions amb què molts professionals es troben en el seu dia a dia a l’empresa.

Per la seva banda, la Judith Badia, directora acadèmica del Programa, va fer una completa introducció del que és un pla de màrqueting, de quins són els seus continguts principals i de quina és la seva finalitat. Segons Badia “parlar de màrqueting, en definitiva, és parlar de números” per tant, “el Pla de Màrqueting és un document molt concret de qui fa què, quan i amb quin cost”, a més, va voler recalcar el caire operatiu d’aquesta eina empresarial, sense oblidar, però, que “el Pla de màrqueting ha d’estar estretament lligat a l’estratègia de màrqueting de l’empresa”.

Al final de la xerrada, tots dos van concloure amb un missatge clar: “l’empresa ha de connectar emocionalment amb el client”, així la Judith Badia comentava que “hem d’aprofitar Internet, la web i les xarxes socials per conèixer al nostre consumidor”, mentre que l’Oriol Brutau sorprenia amb un avançament de la seva tesi sobre la 8ª P del Màrqueting Mix: la Participació.

Una sessió completa i ben il·lustrativa del que serà el Primer Programa Insight Fòrum de Màrqueting i Management.

No comments yet

Post Your Comment